Galvokite apie kiekvieną savo skaitytoją

Autorius: Erik Murin | Patalpinta: 2017 6 kovo

Mažiau patyrusiam rašytojui gali atrodyti, kad jo parašytas tekstas yra idealus. Deja neteisingai panaudoti žodžiai ar frazės gali sukurti skaitytojui netinkamą įspūdį. Paprastai žmogus skaitydamas kažkokį tekstą per daug nemąsto, todėl kaip jūs žodžius sudėliojate, taip jis tą tekstą ir supranta. O kartais netgi paprasčiausias netinkamų sinonimų naudojimas ar žodžių vieta sakinyje gali reikšti labai daug. Geras rašytojas skaitytojui pateikti turi jau sukramtytą tekstą.

Vakar savo žiūrimame seriale, „It’s Always Sunny in Philadelphia“, nugirdau gana tiesmuką, istoriškai nelabai teisingą, bet labai tiksliai komunikacijos ir viešųjų ryšių vaidmenį paaiškinančią citatą: „„Mercedes“ kūrė nacių tankus, bet žydai vis tiek vairuoja šio gamintojo automobilius. Floyd Mayweather sumušė daugybę moterų, bet jis vis tiek yra daugiausiai uždirbantis visų laikų sportininkas.“ Taigi, teisinga komunikacija gali ištraukti asmenį ar kompaniją net ir iš didžiausios duobės arba atvirkščiai. Apie teisingą krizių komunikaciją po „Samsung Galaxy Note7“ fiasko gan išsamiai papasakojo ir Andrius Baranauskas, „Tele2“ komunikacijos vadovas.

Apie komunikacijos svarbą jau supratote. Bet kokių dažniausiai daromų klaidų tekstuose, socialinių tinklų žinutėse ar reklamose reikėtų vengti? Visų pirma, turite pradėti kalbėti teigiamai. Vietoje to, kad kalbėtumėte apie tai, ko daiktui trūksta, pabrėžkite jo privalumus, užsiminkite apie tai, kokiam segmentui produktas (ar paslauga, nesvarbu) yra tinkamas. Būkite atviri ir venkite tokių žodžių kaip „galbūt“, „ko gero“, „tikriausiai“. Kad klientai jumis tikėtų, pirmiausiai savimi tikėti turite jūs. Netgi venkite neiginių. Vietoje, pavyzdžiui, „neatidarykite durų“, sakykite „būkite uždarę duris“.

Taipogi nesiekite savo aprašomos paslaugos ar produkto su galimai skaitytojui neigiamas emocijas sukelsiančiu įvykiu, daiktu ar žmogumi. Štai pavyzdžiui vienas iš įsimintiniausių atvejų man yra 2013-ų metų „BITĖ“ fiasko reklamoje su broliais Lavrinovičiais. Taip, išžaginimo istorija yra labai sena, ir nemaža dalis Lietuvos žmonių myli šiuos brolius. Deja, nemažai kam šitoks „BITĖ“ sprendimas užkliuvo. Tai yra nuostabus pavyzdys, įrodantis, kad darant bet kokią reklamą (nesvarbu kokio ji formato), reikia savo prekės ženklą sieti tik su tais dalykais ar asmenimis, kurie nekeltų neigiamų asociacijų absoliučiai niekam.

Galų gale, reikia mokėti kreiptis į savo auditoriją neįžeidžiant kitų ir neskaidant žmonių į grupes. Iš tikrųjų, tai yra labai slidus reikalas, mat netinkamoje vietoje paminėjus lytį, amžių, rasę, religiją, seksualinę orientaciją ar dar ką nors, galima iš karto sulaukti kaltinimų dėl diskriminacijos, homofobijos, rasizmo ir panašiai. Todėl geriausia yra paprasčiausiai vengti minėti šiuos aspektus.

Apskritai, komunikacija ir viešieji ryšiai yra beprotiškai sudėtinga sritis. Turite nuolatos sekti įvykius, mokytis, tobulėti, būti pastabūs, privalote pamiršti savo asmeninius įsitikinimus. Nesvarbu, kad įtikti visiems yra neįmanoma. Rašydami ar kalbėdami, jūs turite pagalvoti absoliučiai apie kiekvieną žmogų.