Marketingas nebūtinai yra melas

Kaip marketingas gali sugriauti jūsų reputaciją?

Autorius: Erik Murin | Patalpinta: 2017 9 liepos

„Marketingas tėra melas, reklamose visada meluojama“, – taip kalba ir galvoja daugelis. Tai tiesa tuo atveju, jeigu žiūrite lietuvišką televiziją, kurioje jau daugybę metų sukasi tos pačios tragiškos reklamos. Tai tiesa, jeigu kaskart seimo rinkimuose balsuojate vis už kitus idiotus, kurie savo politinėse reklamose žada tą patį. Tokiu atveju jūs esate teisūs, marketingas yra melas.

Bet geras marketingas tėra statistika, faktai ir konkretūs duomenys, perteikti įdomioje istorijoje, apvalkale, kuris sudomintų žmones tais skaičiais ir faktais. Taip, gera reklama turi padėti parduoti produktą, bet ji yra skirta supažindinti jūsų potencialų pirkėją su jūsų produktu. Savo galutinį sprendimą potencialus pirkėjas padaro pats.

Reklamuojant savo produktą ar paslaugą neminėti trūkumų, juos sušvelninti arba šiek tiek pagražinti tiesą yra ganėtinai normalu ir įprasta. Tik štai reikia mokėti neperžengti tos ribos tarp marketingo ir melo.

Šiais laikais meluoti apie savo produkciją yra sunku – juk visą informaciją galima patikrinti internete vos per penkias minutes, o dažnai ir mažiau. Ir nors dėl šios priežasties teoriškai kaltę už patiklumą galima suversti klientui, jis greičiausiai gali pasirinkti kitą prekę, o jūs klientų rinktis, dažniausiai, negalite. Todėl geriau vis kartojant, kad esate geriausi, nepersistengti, nes rezultatas gali būti šiek tiek nuviliantis:

Puikus gyvenimiškas melo ir smarkiai perdėtų liaupsių marketinge pavyzdys.

Puikus gyvenimiškas melo ir smarkiai perdėtų liaupsių marketinge pavyzdys.

Taip, teoriškai klientas kartą jums sumokės, tačiau jis jau gali ir nebegrįžti paprasčiausiai dėl to, kad jam melavote ir sukūrėte neteisingus lūkesčius. Šio straipsnio idėja kilo po „OnePlus 5“ išmaniojo telefono išleidimo. Kompanija žadėjo geriausią kamerą telefonų rinkoje, buvo giriamasi, jog dirbama su fotografijos ekspertais iš „DxOMark“, netgi ir ant telefono pakuotės yra stengiamasi išryškinti kamerų kokybę. Ir nors „OnePlus 5“ kainuoja daug mažiau už „Samsung Galaxy S8“ ar „Google Pixel XL“, su kuriais „OnePlus“ gaminys yra lyginamas, niekam tai nerūpi ir daug kas nusivylė, jog „OnePlus 5“ kamera gali tik lygintis su konkurentais, tačiau įspūdingai jų aplenkti, kaip buvo žadėta, negali. Ir nors dėl pernelyg didelių (netgi ganėtinai kvailų) lūkesčių kalti ne tik „OnePlus“, bet ir patys telefono pirkėjai, nukentėjo tik kompanija ir jos reputacija.

Taip nutinka daug kam. Atrodo – labai paprasta. Nežadėk to, ko negalėsi įvykdyti. Viskas. Tačiau daug kas to nesupranta. Elektroninės parduotuvės žada žemiausias kainas, nors užėjus į pirmą kainų palyginimų portalą galima matyti, jog kainos tos parduotuvės kainos nėra žemiausios. SEO ekspertai teigia, jog gali jūsų tinklalapį pakelti iki aukščiausios pozicijos paieškos sistemose, nes jie tą yra padarę su nepopuliariais raktažodžiais, todėl savimi pernelyg pasitiki. Visų tokių reklamų ir marketingo triukų pabaiga yra tokia pati – produktu ar paslauga nusiviliama, klientas negrįžta, jūsų niekam nerekomenduoja, o kai kuriems netgi siūlo su jumis iš viso nesusidėti.

Tai ką daryti? Nesusivilioti trumpalaike nauda ir nesirinkti kvailų frazių, nesistengti savęs reklamuoti kaip geriausio pasaulyje. Jeigu tik galės, žmonės kaltins jus ir jūsų marketingą. Visi puikiai žino, jog greitas maistas yra nesveikas, tačiau „McDonald‘s“ vis tiek yra ypatingai populiarus restoranų tinklas. Faktas, jog rūkyti ir gerti yra nesveika, tačiau daugelis šių įpročių neatsisako. Žinote kodėl? Nes visada galima apkaltinti marketingą, visada galima kaltinti jus ir jūsų įmonę.

Nepasakokite kokie jūs esate nuostabūs ir tobuli. Parodykite priežastis, dėl kurių save tokiais laikote ir leiskite žmonėms patiems apsispręsti, ar jie nori rinktis jus. Toks reklamos būdas yra ne tik efektyvesnis, bet ir saugesnis, kadangi mažiau rizikuosite savo reputacija.