Nekurkite atsiliepimų, kurkite vertę

Autorius: Erik Murin | Patalpinta: 2017 14 vasario

Pirkdamas daiktus, visada pasižiūriu atsiliepimus. Bet siūlau neprašyti „more“ agentūros, kad parašytumėme jums kelis „jūsų klientų“ atsiliepimus. Tokius užsakymus pateikiate ne vieni jūs, ne jūs pirmi tokius dalykus sugalvojote, o ir kvailių, tikinčių tokiais dalykais praktiškai nėra.

Klientams nelabai įdomu, ką ten apie jus sako „jūsų klientai“. Jie netiki atsiliepimais, esančiais jūsų puslapyje, nes tai nėra neutrali erdvė. Nelaikykite savo klientų idiotais. Kažkas paskelbė „Facebook“ ar kitur, jog ieško paslaugos ir gavote rekomendaciją iš bendro draugo? Tokia rekomendacija žmonės tikės, nes „Facebook“ – neutrali erdvė, kur jūs negalite pasirinkti, kokius žodžius talpinti, o kokius – ne. Galų gale – bendras draugas yra patikimas šaltinis, o „Jonas“ su nuotrauka iš „Shutterstock“ – nelabai.

Bet ar neutrali erdvė irgi visuomet patikima? Nė velnio. Ne veltui „Facebook“ turi tik „patinka“ mygtuką – teigiamą emociją. Žmonės žymiai labiau yra linkę papasakoti apie savo neigiamą patirtį negu apie teigiamą ir todėl užėję į bet kurios elektroninės parduotuvės rekvizitų puslapį, rasite ten šimtus neigiamų atsiliepimų. Susidarys įspūdis, jog turėtumėte nepirkti absoliučiai nei vienoje Lietuvos elektroninėje parduotuvėje. Kiek kartų patys pagalvojote: „Oi koks nuostabus šitos el. parduotuvės aptarnavimas, einu paliksiu teigiamą atsiliepimą Rekvizitai.lt!“? Na, o jeigu kažkas nutiktų ne taip, į Rekvizitai.lt parašytumėte iš karto. Todėl rinkdamiesi paslaugą, tikėkite tik teigiamais atsiliepimais neutraliose ir ne anoniminėse erdvėse.

Štai kur gimė šio straipsnio idėja. „Socialus Marketingas“ dirba nuostabūs specialistai ir juos rekomenduoju visiems savo klientams, kuriems reikia soc. tinklų priežiūros paslaugų. Man nerūpi, kad mes irgi tą paslaugą teikiame, man nerūpi, kad galbūt dėl tokių rekomendacijų prarandu šiek tiek pinigų. Jeigu klientas reikalauja maksimumo, aš žinau, kad yra geresnių negu aš ir drąsiai rekomenduoju kitus. Pasirodo, apie „Socialaus Marketingo“ specialistus ne visi kalba gerai. Netikiu, kad tai yra kažkokie tikri atsiliepimai, netikiu, kad tokia komanda galėjo atlikti kažką negerai. Esu matęs šios įmonės darbus, tikiu, kad šie specialistai yra geriausi Lietuvos rinkoje ir visiems rekomenduoju jų paslaugas. Žinau, kad mūsų įmonių vertybės yra labai panašios ir tiek „more“, tiek „Socialus Marketingas“ nori savo klientams tik gero. Vienus dalykus geriau darome mes, kitus – jie, bet mes nesame konkurentai, mes – kolegos. Ir todėl drąsiai visiems dalinu tikras rekomendacijas, kuriomis verta tikėti. Anoniminės rekomendacijos? VBS („Viena boba sakė“)? Aš tuo netikiu.

Štai kur gimė šio straipsnio idėja. „Socialus Marketingas“ dirba nuostabūs specialistai ir juos rekomenduoju visiems savo klientams, kuriems reikia soc. tinklų priežiūros paslaugų. Man nerūpi, kad mes irgi tą paslaugą teikiame, man nerūpi, kad galbūt dėl tokių rekomendacijų prarandu šiek tiek pinigų. Jeigu klientas reikalauja maksimumo, aš žinau, kad yra geresnių negu mes ir drąsiai rekomenduoju kitus. Pasirodo, apie „Socialaus Marketingo“ specialistus ne visi kalba gerai. Netikiu, kad tai yra kažkokie tikri atsiliepimai, netikiu, kad tokia komanda galėjo atlikti kažką negerai. Esu matęs šios įmonės darbus, tikiu, kad šie specialistai yra geriausi Lietuvos rinkoje ir visiems rekomenduoju jų paslaugas. Žinau, kad mūsų įmonių vertybės yra labai panašios ir tiek „more“, tiek „Socialus Marketingas“ nori savo klientams tik gero. Vienus dalykus geriau darome mes, kitus – jie, bet mes nesame konkurentai, mes – kolegos. Ir todėl drąsiai visiems dalinu tikras rekomendacijas, kuriomis verta tikėti. Anoniminės rekomendacijos? VBS („Viena boba sakė“)? Aš tuo netikiu.

Patys nė negalvokite rašyti atsiliepimų apie savo paslaugą ar produktą savo tinklalapyje. Nekurkite netikrų atsiliepimų ir neutraliose, bet anoniminėse erdvėse. Kurkite vertę savo produktui ar paslaugai, užmegzkite ryšį su savo klientu, didinkite savo vardo žinomumą. Gausite tikras, natūralias rekomendacijas, kurios bus žymiai naudingesnės nei „Jono“ rekomendacijos jūsų puslapyje. Pasigirkite savo darbais ar žinomų įmonių vardais, su kuriomis dirbate. Leiskite klientui vertinti jus pačiam ir nekurkite pasakų apie tai, jog esate geriausi. Verčiau pabandykite tą įrodyti darbais ir faktais. Būkite tikri ir nuoširdūs, tą vertina visi.